Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Doporučení ke vzdělávání podle IVP

Dobrý den,
obracím se na Vás ohledně dotazu školy, která pod instrukcemi Středního článku podpory žádá SPC o vydání Doporučení ke vzdělávání podle IVP, v rámci kterého máme upravit organizaci vzdělávání tak, že bude žák docházet denně pouze na 2 vyučovací hodiny do školy a zbytek se bude učit doma.
Nejenom, že se mi tato forma vzdělávání v rámci inkluze (jedná se o žáka s LMP) nelíbí, ale dle mého názoru není legislativně podložená.
Jestliže by k takové úpravě mělo dojít, tak kdo bude zajišťovat vzdělávání v domácím prostředí? Protože by se nejednalo o klasické domácí vzdělávání podle § 41, ale vzdělávání podle § 18 a to je IVP, které nastavujeme žákům při prezenčním vzdělávání a odpovědnost za tuto formu vzdělávání nese učitel potažmo ředitel školy?

Žádají po SPC:
Úprava organizace dne v rámci IVP, kdy by:
o žák docházel do školy každý den pouze na první 2-3 vyuč. hodiny,
o škola by realizovala pravidelné přezkušování, aby byly splněny podmínky pro hodnocení.
Střední článek podpory píše, je možné vzdělávání dle IVP, kdy žák nebude některé dny docházet do školy – bude omluven (např. z důvodu přílišné únavy plynoucí ze vzácného onemocnění či z nezvladatelného chování apod., jsou to velmi výjimečné případy – zkrátka pokud to napíše školské poradenské zařízení, dá se něco vymyslet … žák je přezkušován, aby měl vyučující dostatek podkladů pro hodnocení i při vysoké absenci žáka atd.).
Pokud bude mít žák aktuální odborné vyšetření klinického psychologa nebo psychiatra, výslovné vyjádření, že žák není schopen absolvovat celodenní výuku z důvodu psychické nepohody, poruch chování či jiné zátěže, popř. zpráva o psychosomatickém zatížení apod. - podle mě jedná se o podpůrné opatření snížení časové dotace v kompetenci ředitele školy, nikoliv vzdělávání dle IVP.

Děkuji za odpověď.
Pavlína Nováková, SPC Céčko

Odpověď

Nemáte práva zobrazit odpověď

Neděle 14.12.2025, svátek má Lýdie


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Využíváte při výuce AI?

  1. Ano, velmi často (1)
  2. Ano, ale jen výjimečně (2)
  3. Snad jednou jsem ji využil (0)
  4. Ne, nejsem toho přívrženec (0)
  5. Nejraději bych ji zakázal (0)
  6. Nedokážu odpovědět (0)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.